| | 52. Venedik Bienali | |
| | Yazar | Mesaj |
---|
astralcat Moderator
Mesaj Sayısı : 312 Yaş : 39 Kayıt tarihi : 20/12/06
| Konu: 52. Venedik Bienali Paz Şub. 11, 2007 9:29 pm | |
| Türkiye Pavyonu, 52. Venedik BienaliBu yıl 10 Haziran-21 Kasım tarihleri arasında düzenlenecek Venedik Bienali’ndeki Türkiye Pavyonu, TC Başbakanlık Tanıtma Fonu Kurulu’nun desteği ve bir önceki bienalde olduğu gibi Garanti Bankası’nın sponsorluğuyla gerçekleştirilecek. Venedik Bienali’nin Türkiye Pavyonunda, Aydan Murtezaoğlu ve Hüseyin Bahri Alptekin yer alacak. Bu yıl ilk kez Türkiye’ye, Venedik Bienali’nin ana mekânı olan Arsenale’nin Artigliere binasında özel bir pavyon tahsis edildi. Koordinasyonu İstanbul Kültür Sanat Vakfı tarafından yürütülen serginin küratörlüğünü Platform Garanti Güncel Sanat Merkezi’nin yöneticisi Vasıf Kortun üstleniyor. Projeye ayrıca “Venedik Bienali Dostları” da katkıda bulunuyor. Aydan Murtezaoğlu'nun “hip aktiviteler” fotoğraf dizisi, güncel siyasi gösteriler ile 1960’ların ikonik, şehirli orta sınıf manzaralarını aynı imgede buluşturuyor. Mazbut, abartısız, modern hayallerine kavuşmuş makul aileler çevresine örülmüş olan güncel protest manzaraları izleyiciye 1968 ile başlayan beklenmedik sosyal dönüşümü hatırlatmanın ötesinde, şahit olmak ile parçası olmanın arasında, melodramatik bir deplasman hikâyesini anlatıyor. Aydan Murtezaoğlu’nun katıldığı çok sayıdaki sergi arasında New York Apex Sanat Galerisi’ndeki “Ters Bakmak” (“Looking Awry” Apex Art, NY, 2003), Badiche Sanat Merkezi’nde “Kaynaklar: İnanç Politikaları” (“Resources: Politics of Belief”, Badischer Kunstverein, 2005) ve Fridericianum Sanat Merkezi’nde gerçekleşen “Balkan Trilojisi” (The Balkans Trilogy”, Kunsthalle Fridericianum, 2004) bulunuyor. Murtezaoğlu ayrıca 1. Moskova Güncel Sanat Bienali (2006), 6. Periferik Bienali (Lassy, Fransa, 2003) ile 1995 ve 1999 yıllarındaki Uluslararası İstanbul Bienallerinde yer aldı. Hüseyin Bahri Alptekin'in son yılarda ürettiği "incidents" dizileri, uzun süreler boyunca benzer yerlerden çekilen anlık fotoğrafların ard arda gelerek birleştirildiği anlatısal videolardan oluşuyor. Murtezaoğlu'nun keskin ve girift yerelliğine nazaran, Alptekin'in işleri görünürde buluşmayan, küreselleşmenin görünmezleştirdiği coğrafyaları narin bir biçimde birbirlerine bağlıyor. Hüseyin Alptekin aralarında 1995 yılında 4. ve 1999’da 9. Uluslararası İstanbul Bienalleri, 24. Sao Paulo Bienali (1998), 4. Cetinje Bienali (Sırbistan Karadağ, 2004), Manifesta V, 47. “Ekim Salonu: Sanat, Yaşam ve Kargaşa” sergisi (47th October Salon: Art, Life and Confusion, Belgrad 2006) ve 2003 yılında Walker Sanat Merkezi’nde gerçekleştirilen “Özgürlük Nasıl Biçim Alır” (How Latitudes Become Forms) sergisinin de bulunduğu birçok sergi ve sempozyuma katıldı. | |
| | | LiMaN Administrator
Mesaj Sayısı : 1977 Kayıt tarihi : 10/12/06
| Konu: Geri: 52. Venedik Bienali Cuma Şub. 23, 2007 9:58 am | |
| BİRAZ GEÇ OLDU AMA Venedik Bienali'nden seçmeler İstanbul Modern'de sergilenecek Geçen yıl düzenlenen 51'inci Venedik Bienali'nden seçmeler, 18 Ekim'den itibaren İstanbul Modern Sanat Müzesi'nde sergilenecek. Venedik'te iki yılda bir, uluslararası bir sanat etkinliği düzenleniyor. (İki yılda bir düzenlenen etkinliğe "bienal" deniliyor). 110 yıllık geçmişi olan Venedik Bienali'nde sergilenen değişik ülkelerin sanatçılarının yapıtlarını izlemek için dünyanın her köşesinden sanatseverler Venedik'e akın ediyor. Günümüzde bu tür sanat etkinliklerinin düzenlenmesine kaptanlık edenlere, katılımcıları ve katılacak eserleri seçenlere "küratör" adı veriliyor. 51'inci Venedik Bienali'nin 2 kadın küratörü Rosa Martinez ile Maria de Corral idi. Rosa Martinez aynı zamanda İstanbul Modern'in de başküratörü. İşte bu sayede "Venedik Bienali" 110 yıllık tarihinde ilk kez ülkemize taşınıyor. Bienale Türkler de katılıyor Geçen yılki bienalde, Türkiye, Hüseyin Çağlayan'ın video gösterisiyle temsil edildi. Çağlayan'ın "Olmayan Varolma" başlıklı video gösterisinde "insanların DNA yapısı ve coğrafi çevre arasındaki ilişkiler" sorgulanıyordu. Hüseyin Çağlayan'ın bu yapıtı daha sonra İstanbul'da Murat Pilevneli'nin "Galerist"inde sergilendi. 51'inci Venedik Bienali'nin ana konusu "Şimdiki zaman ile önemli geçmiş arasındaki ilişkiye bakış" idi. Küratör Maria de Corral, Giardini'deki büyük İtalyan pavyonunda "geçmişe dönük yaklaşıma" ağırlık verirken, küratör Rosa Martinez, Arsenal'daki sergide "şimdiki zaman"ı işlemişti. Rosa Martinez'in seçkileri arasında Semiha Berksoy'un tabloları ile Bülent Şengör'ün fotoğrafları da vardı. Bienalde yağlıboya ve heykel hemen hemen yok olmuş, günümüz sanatı olarak video gösterileri ve yerleştirmeler öne çıkmıştı. 51'inci Venedik Bienali'nin ilgi gören yapıtlarından biri, "Guerrilla Girls" adı verilen (isimsiz kadın sanatçıların) kadın haklarını vurgulayan eserleriydi. İstanbul müzeler şehri oluyor İstanbul Modern'deki sergide Guerrilla Girls'ün İstanbul için hazırladığı bir yapıt da sergilenecek. İzlenebilecek bir başka yapıt, bienalde büyük ilgi gören, Joana Vasconcelos'un eseri, kadınların hijyen bağından yapılan dev avize. Oya Eczacıbaşı'nın yönetimindeki İstanbul Modern, kısa sürede büyük bir gelişme gösterdi. Bu gelişmede sırasıyla 3 büyük etken var. Bir: Oya Eczacıbaşı bu işe gönül ve zaman veriyor. İki: Eczacıbaşı ailesi ve de onlara inanan iş çevreleri parasal destek sağlıyor. Üç: Tophane rıhtımındaki 8 bin metrekarelik eski antrepo binası çok güzel bir çağdaş müze haline getirildi. İstanbul Modern'de yeni bir gelişme var. Müze müdürlüğüne, sanat tarihçisi, küratör ve Tokyo'daki Mori Sanat Müzesi'nin kurucu üyesi David Elliott atandı. İstanbul'da yaşıyorsanız, İstanbul'a yolunuz düşüyorsa, çoluk çocuk İstanbul Modern'i geziniz. Perşembe günleri giriş ücretsiz | |
| | | LiMaN Administrator
Mesaj Sayısı : 1977 Kayıt tarihi : 10/12/06
| Konu: Geri: 52. Venedik Bienali Ptsi Mart 26, 2007 6:59 am | |
| 10 Haziran’da başlayacak olan 52. Venedik Bienali kapsamındaki uluslararası serginin tanıtımı dün İtalyan Kültür Merkezi’nde yapıldı. Bu yıl Türkiye ulusal pavyonu için, ilk kez bienalin ana mekânı olan Arsenale’nin Artigliere binasında yer ayrıldı
13 Mart 2007 Salı
ASLI ONAT Bu yıl 10 Haziran - 21 Kasım 2007 tarihleri arasında düzenlenecek olan 52. Venedik Bienali kapsamındaki, “Think With The Senses, Feel With The Mind. Art in the Present Tense” (Duygularla Düşün, Akılla Hisset. Şimdiki Zamanda Sanat) adlı uluslararası sanat sergisi, dün İtalyan Kültür Merkezi’nde yapılan toplantıyla tanıtıldı. Toplantıya Venedik Bienali Vakfı Başkanı Davide Croff ile bu yılki serginin küratörlüğünü yapan Robert Storr katıldılar. Toplantı öncesinde görüştüğümüz Storr, bienalin başlığını şöyle açıklıyor: “Kavramsal sanat konusunda geçerli olan yaklaşımlara yeni, alternatif bir yaklaşım getirmek istedim. Kavramsal sanatı, duygulara dayalı olarak ortaya konan sanat çalışmalarının karşı kutbundaymış gibi algılayan bir görüş vardır. Ben bunun yanlış olduğunu düşünüyorum. Hisleri öne çıkaran çalışmalar daha ilgi çekici bence. Aklı ve hisleri birbirinden ayırmak olanaksız. Bienaldeki işlerin çoğu da bu cümleyi açımlıyor zaten.” Storr’un tercihi, sergiye ünlü ve 'ölü’ sanatçılardan çok, hayatta olup fazla tanınmayan ve aktif şekilde çalışan sanatçıları dahil etmek olmuş. Küratör bu konuda “Zamanından önce aramızdan ayrılmış ama çok değerli işler üretmiş birkaç ismin çalışmaları da Bienal’de görülebilecek. Niyetim mutlaka 'usta’ların yapıtlarını göstermek değil” diyor.
Türkiye için önemi büyük Bu yılki bienalin Türkiye açısından büyük bir önemi var. Türkiye ulusal pavyonu için, Storr’un önerisiyle bu yıl ilk kez Bienal’in ana mekânı olan Arsenale’nin Artigliere binasında yer ayrıldı. Serginin koordinasyonunu ise İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) yürütecek. Venedik Bienali’ne Türkiye adına, Uluslararası İstanbul Bienali’nin de içinde bulunduğu birçok sergide yer almış olan Aydan Murtezaoğlu ve Hüseyin Bahri Alptekin katılıyorlar. Türkiye pavyonundaki serginin küratörlüğünü 9. Uluslararası İstanbul Bienali’nin eşküratörü Vasıf Kortun üstlendi. Türkiye Pavyonu, TC Başbakanlık Tanıtma Fonu Kurulu’nun desteği ve Garanti Bankası’nın sponsorluğuyla gerçekleştirilecek. Türkiye’nin uzun vadede sürekli olarak bienalde temsil edilmesi gerektiği düşüncesinde olan Storr, “Avrupa ya da Amerikan sanatını görmeye giden biri, farklı ülkelerin çağdaş sanatında da ne olup bittiğinden haberdar olmalı diye düşünüyorum. Umarım Türkiye’nin uluslararası bienallere katılımı artar” diyor. “Think With The Senses, Feel With The Mind” (Duygularla Düşün, Akılla Hisset) sergisinin basın toplantısında konuşan, Venedik Bienali Vakfı Başkanı Davide Croff da, 52. Bienal’in Adriyatik ile Boğaziçi arasındaki bağı güçlendireceğini söyledi. Bu yılki bienal sergisine 77 sanatçının katıldığını ve sergilere katılan ülkelerin seçiminin küratörlerin inisiyatifinde olduğunu kaydeden Croff, “Türkiye’nin bienal sergilerine sürekli katılımının teyit edileceğini düşünüyoruz” dedi. Bienalin küratöründen Vasıf Kortun’a övgü Küratör Robert Storr. 112 yaşındaki Venedik Bienali’nin sergisinde görev almanın kendisi için bir onur olduğunu kaydetti. Küratör, serginin 'genel’ izleyiciye hitap etmesini hedeflediğini, belli temalara ve yaklaşımlara uyan sanatçıları seçtiklerini belirtti. Storr ayrıca, Türkiye Pavyonu’nun küratörlüğünü yapacak olan Vasıf Kortun’un 'sınırlararası iletişimde çok başarılı’ olduğunu söyledi. Storr’dan sonra söz alan Kortun, Beral Madra’nın yıllardır Türkiye’yi Venedik Bienali’nde var etme çabasının ve İstanbul Bienali’nin başarısının Türkiye’nin bu yılki özel konumuna zemin hazırladığını anlattı. Kortun, Türkiye’nin bienal sergisine ciddi ve düzenli katılımını sürekli hale getirmeyi amaçladıklarını sözlerine ekledi. | |
| | | taziko göşkuşağı (onursal üye)
Mesaj Sayısı : 455 Kayıt tarihi : 22/12/06
| Konu: Geri: 52. Venedik Bienali Perş. Mayıs 31, 2007 4:26 pm | |
| Hiç birşey geç değil paylaşım için teşekkür ediyorum namıma, saygılarımla | |
| | | LiMaN Administrator
Mesaj Sayısı : 1977 Kayıt tarihi : 10/12/06
| Konu: Geri: 52. Venedik Bienali Paz Haz. 10, 2007 12:14 pm | |
| | |
| | | taziko göşkuşağı (onursal üye)
Mesaj Sayısı : 455 Kayıt tarihi : 22/12/06
| Konu: Geri: 52. Venedik Bienali Ptsi Haz. 11, 2007 1:40 am | |
| Yıllardır yediriyorlardı işte bunları, çoğu da adam oldum diye geziyor ortalıkta daha. Artık sadece patronun işine geldiğini yayınlayan medyaya tokat gibi inen internet alemi var. Paylaşımlar var. biri gördüğünü bulduğunu diğerine aktarabiliyor hemen. Liman sanat paylaşımda bulduğumuz herşeyi paylaşmaktan çekinmememiz süper. Yahu liman Baba iplikleri pazara çıkaran bir başlık düşünüyormu sevgili liman yöneticileri saygılar. | |
| | | taziko göşkuşağı (onursal üye)
Mesaj Sayısı : 455 Kayıt tarihi : 22/12/06
| Konu: Geri: 52. Venedik Bienali Ptsi Haz. 11, 2007 1:44 am | |
| sevgili astralcat yukarıda bu çalışmaları koymuş zaten. Ben buraya daha büyük tekrarlıyorum. | |
| | | taziko göşkuşağı (onursal üye)
Mesaj Sayısı : 455 Kayıt tarihi : 22/12/06
| Konu: Geri: 52. Venedik Bienali Ptsi Haz. 11, 2007 1:46 am | |
| | |
| | | taziko göşkuşağı (onursal üye)
Mesaj Sayısı : 455 Kayıt tarihi : 22/12/06
| Konu: Geri: 52. Venedik Bienali Ptsi Haz. 11, 2007 1:48 am | |
| | |
| | | LiMaN Administrator
Mesaj Sayısı : 1977 Kayıt tarihi : 10/12/06
| Konu: Geri: 52. Venedik Bienali Ptsi Haz. 11, 2007 3:47 am | |
| - taziko demiş ki:
Yahu liman Baba iplikleri pazara çıkaran bir başlık düşünüyormu sevgili liman yöneticileri
saygılar. milletin ipliği pazarda zaten. Trend peşinde koşup sanatçıyım diye ortalıkta gezen binlercesi var dünyada hem de altları boş. Bunlar hep vardı, fazla takmayalım biz ne yapacağımıza bakalım Liman Sanat paylaşım kimse ile uğraşmadan çeşitliliği bol bir sekilde devam edecek. Katkılarınızdan dolayı hepinize teşekkür ediyoruz. | |
| | | LiMaN Administrator
Mesaj Sayısı : 1977 Kayıt tarihi : 10/12/06
| Konu: Geri: 52. Venedik Bienali Ptsi Haz. 11, 2007 3:54 am | |
| Hüseyin alptekin çok sağlam ve ayakları yere sağlam basan bir sanatçı. fakat vizyondan söz eden medya patronları neden bu adamlara daha fazla yer vermiyor ve daha büyük kitlelere ulaşmasını sağlamıyorlar acaba? | |
| | | | 52. Venedik Bienali | |
|
Similar topics | |
|
| Bu forumun müsaadesi var: | Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
| |
| |
| |